Je nutné hodnotit knihu jako odpad ?

DISKUZE » Volná diskuze


Marthas
Marthas 04.07.2016 v 15:50

To všichni: Mě takto mrzí to, že někdy se některý uživatel pouze účelově přihlásí a nějaké mé oblíbené knize dá odpad, pak ale vím, když si to rozbalím, že to bylo pouze účelové hodnocení... Registrace a odhlášení ten samý den a už se znovu nikdy neobjeví, pouze udělí odpad...
A nutit někoho, aby negativní hodnocení doplnil vysvětlením, by u některých uživatelů mohlo vyvolat akorát spoustu sprostých urážek na spoustu adres...
Jinak soulasím, tu s názory třeba tenaxe, reader.007 a dalších...
Já sama nedokážu definovat, kdy dávám odpad, snad když je tam příliš zbytečného násilí a i když já zatím vidím kalkul většiny, co se na ní podíleli a nechápu, proč by takovou knihu jako je třeba 50 odstínů měl zrovna spasit nějaké emotikony... či nové obrázky...

kusma
kusma 04.07.2016 v 16:04

R.E.M. : Samozřejmě chápu, proč někteří nepíší komentáře. Mě to prostě jen v tomto případě mrzí, jsem zvědavá a zajímá mě, proč se někomu něco nelíbí. Na druhou stranu už se mi několikrát stalo, že mě komentář u "odpad" hodně překvapil.
Viz
http://www.databazeknih.cz/knihy/ostrov-tisice-pramenu-201427
Vypadá to krásně absurdně, ale beru, že to je překlep při hodnocení :)

Marthas
Marthas 04.07.2016 v 16:08

to binysek: Snížit hodnocení tipuju:-/ Přiklad:http://www.databazeknih.cz/uzivatele/vetus-memoria-100641
Jediné hodnocení tuším a to ostatní snad též splňuje...

woodward
woodward 04.07.2016 v 16:08

spíš to vypadá, že se mezi závity dostala nečistota. takových komentářů, kde člověk najde samou chválu a k tomu jako hodnocení jednu nebo dvě hvězdičky, je spousta, Moje sestřenka takovým úletům říká "náhlé hnutí mysli v šestinedělí".

R.E.M.
R.E.M. 04.07.2016 v 16:35

kusma: Já pochopila, že tě to mrzí, že uživatelé nenapíšou, proč dali odpad. I mě zajímají názory ostatních, ať jsou jakékoliv, pokud tedy nedávají odpad účelově nebo jen z plezíru.
Jen jsem trochu rozvinula diskuzi, když jsem si vybavila docela drsné komentáře a příspěvky v diskuzi u Ostře sledovaných vlaků, kde se jiní čtenáři docela fest pustili do těch, kterým se kniha nelíbila, zapochybovali o jejich inteligenci a odhadovali jejich omezenost nebo špatný výběr knihy... Jeden obzvlášť vášnivý čtenář nazval ty, kteří nadšeně nejásali nad knihou nekulturním zvířátkem.

woodward
woodward 04.07.2016 v 16:47

R.E.M. tak jsem se schválně kouknul. to nekulturní zvířátko jsem nenašel, ale nezralejch, hloupejch keců je tam na kila. takže pokud dotyčný skutečně napsal jenom "nekulturní zvířátko" - i když se obávám, že to bude jen nějakej eufemismus, aby se propána někdo neurazil - tak projevil pozoruhodnou zdrženlivost. já jsem se ve svém příspěvku k ostře sledovaným vlakům jiným komentářům nevěnoval. naštěstí, protože jinak by to se zdejšími útlocitnými ochránci neandrtálských jedinců mohlo seknout.

Text příspěvku byl upraven 04.07.16 v 16:47


R.E.M.
R.E.M. 04.07.2016 v 17:08

To byl můj eufemismus. :-) Myslím, že u té fauny šlo o prasata. Taky je možné, že od doby mého čtení došlo k zmizení některých příspěvků.

Doplnění: Prošla jsem si znovu komentáře a diskuzi u " vlaků" a máte pravdu, některé věty nebo celé příspěvky už tam nejsou.

Text příspěvku byl upraven 04.07.16 v 17:35

šebory
šebory 04.07.2016 v 17:51

To je škody, ale http://www.databazeknih.cz/knihy/hovno-hori-2041, a tak je to i s tím odpadem.)

Alix
Alix 04.07.2016 v 21:56

Nepamatuji si, kolikrát jsem dala "odpad", ale moc to určitě nebude. Přesně ale vím, že jsem to dala knize Divoká Jasmína a Popel ve větru. Čistokrevná červená knihovna ze starých časů mne nechává v klidu, ale toto bylo tak příšerné, že jsem se nedokázala ovládnout. A dala jsem odpad. Proč, to jsem napsala ve svém komentáři. Ale připouštím i když s hrůzou, že každý má jiný vkus.

tester
tester 05.07.2016 v 06:39

Hodnocení odpad až 5 hvězd mne neodrazuje od toho abych si udělal na knihu vlastní názor sám. Také na mne neovlivňují žádné žebříčky.

cecetka
cecetka 05.07.2016 v 07:59

Jako odpad nehodnotím žádnou knihu. To, že se mi kniha nelíbí, neznamená, že je špatná. Své čtenáře si najde každá kniha.

siena
siena 05.07.2016 v 08:18

cecetka, nezlobte se, ale s náhledem, že "své čtenáře si najde každá kniha", bychom mohli zrušit i ty hvězdičky, vlastně samotné hodnocení. Protože, když Vy dáte jednu hvězdičku, pro někoho jiného stojí za pět...A jsme zase u tzv. "expresivního" odstínu slova odpad. Je zajímavé, že toto slovní spojení vadí, na druhou stranu tu většina uživatelů neprojevuje podobnou útlocitnost k "odpadovým" komentářům. Budu se opakovat, jak už zmínili i někteří nade mnou, málo se využívá, prakticky vůbec, diskuzí u knih. Řekla bych, že to je to správné místo, kde by se toto "zlé" slovo mohlo "napravit" a kniha si toho svého čtenáře opravdu našla...

Text příspěvku byl upraven 05.07.16 v 12:38

cecetka
cecetka 05.07.2016 v 12:11

Ano, i ja hvezdickuji knihy, ktere mam prectene. A jsou i knihy, ktere nedoctu. Ale vzdy to neni tim, ze by kniha byla odpad. Ctu i detske knihy a knihy pro mladez. Vetsinou s temi pro pubertaky nebo divky uz mivam, vzhledem ke svemu stredninu veku, problem. Ale kdyby mi bylo -nact, mohla bych byt nadsena.
Ctu si komentare u knih, a je fakt skoda, ze se nerozvijeji diskuse. Ono hvezdickovani ... hodnotim si tim knihy pro sebe ne pro druhe. A sama si knihy nevybiram podle poctu hvezdicek. Co ctenar, to nazor.
Filmy a hudba se prece taky nelibi vsem stejne. A presto maji sve divaky a posluchace. A taky je lidi boduji procenty. Jsou to vzdy subjektivni nazory. A stejne je to tady o knihach. Myslim si, ze je v poradku, kdyz nadseny ctenar da knize 5* a zklamany treba jen 1*. Protoze jsme kazdy jiny, a kazdy z nas od knihy neco ocekava. Spise by me zarazilo, kdyby mela kniha jen same pozitivni hodnoceni.
Ale ohodnotit knihu jako odpad mi prijde hodne drsne.

pohledvenkova
pohledvenkova 26.02.2018 v 18:43

Uživatel svůj příspěvek odstranil.

EmmaKrizova
EmmaKrizova 26.02.2018 v 18:57

Ano, ve většině případů jde o pokitiku. Také kuchárka Ládi Hrušky to slízla za venkovskou lůzu, ale myslím, že spousta hodnotících knihu ani neviděla.

Sarah01
Sarah01 26.02.2018 v 19:19

Taky jsem na to několikrát narazila, bohužel subjektivním názorům se tady asi nevyhneme a pak tedy člověk musí činit metodou pokus omyl a knihu takhle otestovat.
Jinak tak mimochodem, když sleduji některé diskuze, připadají mi někteří zdejší čtenáři až politikou nemocní, někteří mám dojem snad v noci ani nespí.

siena
siena 26.02.2018 v 19:28

Toto téma se tu, zákonitě, řeší tak říkajíc kontinuálně. Na to, abych mohla posoudit, zda-li knihu mám vůbec vzít do ruky, tu mohu využít jiné nápovědy, než jen to samotné procento vpravo nahoře, chce to jen trochu pohledat. Ano, jsou tu tací, kteří dávají odpad jako na běžícím pásu, což ostatně také může být vodítkem při zvažování. Na druhou stranu, komentář je subjektivní názor čtenáře, nějaký jiný snad ani nemá smysl...

Text příspěvku byl upraven 26.02.18 v 19:33

EmmaKrizova
EmmaKrizova 26.02.2018 v 19:48

Mělo by se striktně dodržovat pravidlo, nedočteš, nehodnotíš. Ti co chtějí nějákou knihu zcela potopit, by si měli zasloužit to právo. Komentář, klidně, ale hodnocení ne!
Politika je téma zásadní, leč mnohdy otravné. A ano, když nemůžu usnout diskutuji.

eraserhead
eraserhead 26.02.2018 v 19:59

Uživatel svůj příspěvek odstranil.

Lenka.Vílka
Lenka.Vílka 26.02.2018 v 20:02

Nikdy by mě nenapadlo hodnotit počtem hvězd knihu, kterou jsem nedočtla. Neodvážila bych se. Ale když už komentář, napíšu to tam a nehodnotím. Nebo se rozepíšu v diskuzi nebo u knihy v osobním seznamu. Dát odpad, protože prvních dvacet stran bylo hroznych je nezodpovědné (z mého pohledu, ok?). A že se u mě podobných knih za rok sejde dost. Mám seznam nepřečtenych knih a diskuzi u knihy. Nebo když už hodnotit, ať se to do komentáře napíše. Že nedočteno. Potom bych hodnocení ignorovala, přešla na komentář, který má třeba i špatné hodnocení, ale je u něj napsáno, proč to stálo za houby. Ne jenom: blbost, nešlo číst, skončila jsem na dvacáté straně, odpad...

EmmaKrizova
EmmaKrizova 26.02.2018 v 20:09

Děkuji pěkně eraserhead, krásné přirovnání. To si takhle žena večeří hráškový krém, libuje si, jak to uvařila, a u toho sem tam mrkne na diskuzi, a najednou jí žaludek udělá nahoru dólu. Kniha není hovno, protože je z papíru. A ano , taky bych si nikdy nedovolila.

Lenka.Vílka
Lenka.Vílka 26.02.2018 v 20:20

Jenže při pohledu na hovno poznám, že to není úplně cajk, ani jíst nezačnu. Ale při pohledu na obal knihy to nepoznám (obal klame, smrad hovna ne). Pokud teda nebyli ve stejné tašce a kniha nejde cítit...
Ale o hnědém dárečku už asi stačí, ne? :D

eraserhead
eraserhead 26.02.2018 v 20:27

Uživatel svůj příspěvek odstranil.

EmmaKrizova
EmmaKrizova 26.02.2018 v 20:33

Mimo to, že tu lidi hodnotí knihy, které ani neviděli, tak já prostě pokud nedočtu, nehodnotím. Třeba okomentuju, ale nehodnotím. Taky neznám žádnou knihu odpad, znám spoustu kravin, uspávaček, knih co tě naštvou, ale žádnej odpad. To patří možná na čsfd, ale sem asi ne. Toť můj názor.

Eldar80
Eldar80 26.02.2018 v 23:09

venkov4ever: Už jsem zde na to několikrát upozorňoval, ale od uživatelů, kteří se musí vyslovit snad ke všemu co se v diskusi objeví jsem byl poslán někam... Dokonce jsem kdysi založil vlákno, kde jsem to chtěl řešit, ale s přístupem zdejších plevelistů to nemá smysl řešit. https://www.databazeknih.cz/diskuze/volna-diskuze-5/lide-kteri-zde-zamerne-skodi-3383/str-1

eraserhead ? Z jakého důvodu příspíváš do diskusí, kde se řeší hodnocení knih, když sám píšeš, že hodnocení neřešíš a nemá pro tebe žádný význam? Děláš to opakovaně a fakt tento přístup nechápu. Asi nepřekonatelný slovní průjem nebo co. (Když použiju tvůj slovník.)



Vložit příspěvek