Nedočtené knihy

DISKUZE » Nápady na vylepšení webu


Hella
Hella 11.09.2013 v 19:35

Předem se omlouvám, budu-li se tu již po někom opakovat, nicméně projela jsem několik desítek diskuzí a podobné téma nenašla - čili: Nebylo by možné přidat do profilu kolonku Nedočtené knihy? Šlo by pochopitelně o ty tituly, které radostně začnu číst a zjistím, že se číst moc nedají..... :-) Bylo by zajímavé porovnat si s ostatními takto označené knihy :-). Děkuji.

Lensiiee
Lensiiee 11.09.2013 v 20:25

Mám pocit, že už jsem to tu kdysi někde v diskuzi zahlídla. Každopádně se k tobě přidávám s prosbou o kolonku Nedočtené knihy.

Patt
Patt 12.09.2013 v 11:26

Jojo, to je dobrý nápad! Něco podobného postrádám.

tyzik.cejka
tyzik.cejka 06.10.2013 v 15:17

JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

rusalka123
rusalka123 15.10.2013 v 14:10

Taky se přidávám, přijde mi to docela dobrý nápad. Ale taky bych uvítala, aby se to zobrazovalo i přímo u té knihy (což by tak snad bylo, když se tam zobrazuje počet přečtených, doporučených, v knihotéce atd.). A možná by nebylo špatné tam rovnou přidat možnost vložení veřejné poznámky (příp. s možným nastavením veřejná/soukromá), kde by uživatel mohl ujasnit, proč knihu nedočetl. Tím by se pomohlo lidem, kteří váhají, jestli ji přečíst nebo ne.

tyzik.cejka
tyzik.cejka 15.10.2013 v 14:36

rusalko souhlasím snad to tady udělají!


kirmakX6on
kirmakX6on 01.12.2013 v 19:54

taky se mi návrh zdá užitečný. Jen by bylo potřeba položku nazvat tak, aby bylo jasné, že nejde o rozečtené knížky, které člověk sice momentálně nečte, ale hodlá se k nim vrátit nebo se k nim vrací průběžně jak potřebuje (např. u obsáhlých monografiích ap.), ale skutečně o knížky, které člověk četl a řekl si, že "tak toto tedy ne", s čtením znechuceně skončil a nehodlá je dočítat.

R.E.M.
R.E.M. 01.12.2013 v 21:23

Bezva nápad. Mám pár takových nedočtených knih. Kniha má šanci mě zaujmout prvních 30-40 stran, pokud se nepovede, odkládám bez milosti. Stejnou šanci dávám i filmům - prvních 15-20 minut, víc ne.

Text příspěvku byl upraven 31.12.13 v 12:33

knedlik
knedlik 01.12.2013 v 22:35

Tohle by chtělo napsat do Nápadů na vylepšení webu - tam by si toho mohli všimnout příslušní lidé :-)

kirmakX6on
kirmakX6on 02.12.2013 v 19:18

vždyt to je v nápadech na vylepšení webu :-D

knedlik
knedlik 02.12.2013 v 19:26

Aha...jsem se asi nějak přehlídla :-D Pardon pardon, tak tady si snad bude všimnuto :-D

Hanny
Hanny 03.12.2013 v 23:23

A nzavala bych to třeba knihy odložené nebo odložené na neurčito... :)

orisi
orisi 03.12.2013 v 23:37

Ano také bych to uvítal v hodnocení knih .

tenax
tenax 03.12.2013 v 23:45

Nic proti, i když tato kolonka mi nechybí. Pro sebe ji nepotřebuju a jako informace pro ostatní čtenáře je tady možnost v hodnocení (odpad!), případně zdůvodnění v komentářích a diskuzích ke knize. Tam je možnost se vyjádřit a zdůvodnit, proč jsem něco nedočetl, což mi připadá objektivnější. Každý jsme jiný a co se mi nelíbí, může se líbit jinému. Ale jak říkám, nic proti...

kirmakX6on
kirmakX6on 04.12.2013 v 03:42

jako varování ostatním určitě postačují komentáře... I když pokud by se u komentáře ikonkou zobrazovalo, zda kniha byla nebo nebyla dočtena, též by to nebylo špatné. Nemyslím totiž, že lidi čtou všechno mimo "odpadu". Alespoň já tedy ne...běžně nedočítám knížky, který bych hodnotil i na 2 hvězdičky...prostě nejsou uplně strašný, ale nejsou ani dostatečně kvalitní, abych s něma ztrácel svůj čas.

Hlavně by tato funkce ale sloužila jako zajímavá "statistika"...jak pro sebe sama (aby uživatel sám měl přehled, jaké knížky nedočetl), tak pro ostatní (aby šlo snadno zjistit, jaké knížky daný uživatel nedočetl a porovnat to se svými, jak psala autorka vlákna).

PiperW
PiperW 16.12.2013 v 14:10

Přidávám se k prosbě, taky by se mi tato možnost označení knih jako nedočtené hodila. Je spousta knih, které člověk třeba v půlce odloží, jelikož jsou pro něj nezajímavé a přesto je hodnotí, ikdyž nezná konec. Pokud by se potom ve statistice objevovaly zvlášť, smysl to určitě má :)

helenkan
helenkan 16.12.2013 v 15:54

Dobrý napad,jsem pro:):)

vp.vp
vp.vp 10.02.2015 v 14:07

Ahoj. Už několikrát se mi stalo, že jsem knihu nedočetl. Nechci tím říct, že byla špatná, že se mi nelíbila. Jen mě nezaujala (žánrem, tématem apod.). Protože tento web používám i jako databázi "čtených" knih a tedy nejen "přečtených", chybí mi v "přečtených knihách" kategorie "nedočtené knihy" ve smyslu "teď nehodnotím, není to odpad, možná dočtu někdy později, možná taky ne" apod.
Mohu si sice vytvořit vlastní soukromý seznam třeba s názvem Nedočtené knihy, ale to už jsou seznamy dva a přehlednější by bylo, kdyby se ve skupině "Přečtené knihy" objevila možnost "nedočteno bez dalších příznaků".
Když hledám knihy, které bych si chtěl přečíst, najdu si uživatele, kterým se mně oblíbena kniha líbila a hledám, kterým dalším knihám dali vysoké hodnocení. A tak bych zjistil, že některé knihy, které mě zaujmou názvem či anotací, čtenářům s mým podobným vkusem či zájmem ani nestojí za to, abych je sháněl nebo půjčoval.
Ve zdejším žebříčku jsou vysoko hodnocené série Hra o trůny a Harry Potter.
Zkoušel jsem to číst, nebavilo mě to, nedočetl jsem. Nechci tomu dát nízké hodnocení, jen to nebyl "můj šálek kávy".

hanucha
hanucha 23.04.2015 v 09:40

Souhlasim, prosim, moc mi to chybi. Nedoctene knihy, ktere uz asi nikdy nedoctu, ale zase bych je nehodnotila jako odpad..

RADOST
RADOST 23.04.2015 v 12:39

Problém nedočtených knih jsem si vyřešila takto:
1. Vytvořila jsem si vlastní seznam Nedočtené knihy s podtitulem Knihy, které jsem z různých důvodů nedočetla, ale nepovažuji je za špatné a zaslouží si, abych se někdy k nim vrátila.
2. Tím automaticky pro mně přibyl u všech knih v databázi v položce Přidat do mých knih další řádek Nedočtené knihy.
3. U kterékoliv knihy tedy vidím základní informace včetně té o nedočtení.
4. Ucelený seznam svých nedočtených knih mám v profilu (položka Vlastní seznamy), kdykoliv ho mohu rozkliknout nejen já, ale i ti, co do mého profilu nahlédnou. Nastavit ho jako veřejný seznam je zde zbytečné, i když také možné.
Toto řešení mi vyhovuje.

elfos
elfos 23.04.2015 v 14:18

Radosti, to je epesní řešení, skvěle!

elfos
elfos 24.04.2015 v 09:29

Přesně tak, binýsku, nejlepší na tom je, že si člověk může vytvořit jakoukoliv položku, která mu u knih v seznamu Přidat do mých knih (od Knihotéky po Chci si koupit) chybí. Třeba Nedoporučované knihy, nebo Brzy si přečtu či Komínek (pro knihy, které už čekají doma v komínku na přečtení), Zaujalo mě atd. atd., možností je bezpočet.
Seznam jsem si ještě nevytvářela, takže jen díky Radosti teď vím, že si takhle mohu v Přidat do mých knih sama vytvořit jakoukoliv rubriku, kterou postrádám. Skvělá možnost, parádní řešení.

linpro
linpro 15.02.2017 v 17:00

Nebylo by zlé mít v profilu možnost této záložky.

R.E.M.
R.E.M. 15.02.2017 v 21:04

Když půjde o oficiální záložku - seznam, uvidíme, kolik čtenářů knihu nedočetlo. Bylo by pak zajímavé sledovat u jednotlivých knih poměr čtenářů, kteří přečetli celou knihu vs. počet lidí, kteří knihu nedočtenou odložili.

linpro
linpro 15.02.2017 v 23:30

R.E.M.: Přešně o to mi šlo. Též by mne tato statistika zajímala.



Vložit příspěvek